fallback

Klantvriendelijkheid en klanttevredenheid gaan hand in hand bij RRS

Recent is RJ Opleidingen bij Riool Reinigings Service (RRS) gestart met een training, genaamd Klantvriendelijkheid en klanttevredenheid. Vanuit RRS kwam de wens om de klanttevredenheid te verhogen. Doelstelling was het, door een klantvriendelijke benadering, positief beïnvloeden van klanttevredenheid. “Tijdens de trainingen hebben wel veel praktijksituaties doorgenomen. Het succes van de cursus was de uiteindelijke inzet van de cursisten”, aldus Cees van der Kooij, trainer bij RJ Opleidingen. “We hebben veel gesproken over de manier van handelen bij verschillende soorten klachten of storingen. Tijdens de training leren de deelnemers meer over het effectief inzetten van verbale en non-verbale communicatie. Het in staat zijn vragen van de klant op een begrijpelijke manier te beantwoorden en de klant volledig geïnformeerd achter te laten na het uitvoeren van de werkzaamheden waren onderdeel van het trainingsprogramma.”

Herkenbare situaties

Het trainen in groepsverband heeft een positieve invloed op de uitkomst van de training. “Deelnemers zien hoe hun collega’s reageren op herkenbare situaties waar ook zij regelmatig mee te maken krijgen. Communicatie en het scheppen van de juiste verwachting naar de klant toe is dan zeer belangrijk om verwarring en onp rettige situaties te voorkomen.”

RRS

Vertaling naar de praktijk

Freddy Wolbers, bedrijfsleider bij RRS Enschede, is zeer tevreden met het resultaat. “Door het rollenspel tussen de monteur en een klant is zeer duidelijk geworden waar monteurs zich konden verbeteren. Door meteen handvaten aan te bieden en tips te geven over een eventuele verbetering leren ze ontzettend veel.”

Over de vertaling naar de praktijk maakt hij zich geen zorgen. “Tijdens gesprekken die ik recent heb gevoerd kwam naar voren dat onze monteurs situaties uit de training in de praktijk weer tegen kwamen. Het is dan mooi om te horen dat ze een klant beter te woord kunnen staan. Ik weet zeker dat het onze klanttevredenheid ten goede komt.”

RRS

 

Bel RJ Security Safety

(0)88 434 99 04

Blijf op de hoogte

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief